گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به ایرنا حاکیست، پیمان اسدی اظهار داشت: این مرد غروب روز گذشته در تریلی توسط گاز پیک نیک در رشت دچار مسمومیت شد و جانش را از دست داد.
وی ادامه داد: یک مادر و کودک در شهرستان آستارا نیز که دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند، با کمک نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از گارگرفتگی نجات یافتند.
وی یادآور شد: این حادثه حدود ساعت 7:40 صبح امروز (شنبه) به اورژانس ١١5 استان گیلان در شهرستان آستارا اعلام که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل گازگرفتگی اعزام شد.
بر اساس آخرین آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای 130 دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتور لانس و 450 پرسنل عملیاتی است.
مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود؛ بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل اصلی مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن است.
سردرد ، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، خواب آلودگی، تندتند نفس کشیدن و حتی بی قراری از علایم مهم و اولیه مسمومیت باز گاز مونواکسید کربن است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.