جلال پورانفرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 هزار و 714 مورد از این ماموریت ها تصادفی و مابقی غیرتصادفی بود.
وی تصریح کرد: در این مدت همچنین 9 هزار و 175 بیمار توسط اورژانس و تیم های پزشکی در صحنه تصادف درمان و یا به بیمارستان انتقال داده شدند.
وی تعداد سورتی هیا پرواز با بالگرد مرکز در 11 ماه گذشته سال جاری را نیز 208 مورد ذکر کرد.
پورانفرد تصریح کرد: در همین راستا 112 بیمار به مراکز درمانی منتقل که بیشترین موارد مربوط به تصادفات با 36 مورد و پس از آن انتقال مادران باردار با 12 مورد بوده است.
پورانفرد با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط بالگردهای امدادی استان 20 دقیقه است، تصریح کرد: 6 مورد از موارد انتقال مادران باردار مربوط به یک منطقه محروم «آجم» بوده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد آغاز برنامه های این مرکز برای ستاد خدمات سفر را یادآور شد و گفت: در همین راستا 260 نیروی عملیاتی در قالب 39 پایگاه زمینی، 2 پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورولانس فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: همچنین 10چادر سلامت در هشت شهرستان راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی با حضور تکنسین ها مشغول خدمات دهی هستند.
پورانفرد افزود: ظرف یک سال گذشته تاکنون یکهزارو 108 مورد مسمومیت در حوزه های مختلف در مرکز فوریت های پزشکی استان به ثبت رسیده که 228 مورد آن مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است.
وی یکی از چالش های مهم در این مراکز را همچنان موضوع مزاحمت های تلفنی دانست و گفت: حدود 60درصد تماس های روزانه این مرکز مزاحمت تلفنی است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.