به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان در رشت با اشاره به اهمیت آب در توسعه و آبادانی هر منطقه، نقش شرکت آب منطقه ای در تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.
وی بهره مندی گیلان از رودخانه ها، آب بندان ها و چشمه های متعدد را بخش مهمی از معیشت ساکنان این استان خواند و افزود: زندگی مردم گیلان و اشتغال بومی استان با حوضه آبی ارتباط مستقیم دارد.
سالاری اقدامات انجام شده در حوزه تامین آب در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: لازم است تا برای رسیدن به توسعه در این بخش بسترهای آبی گسترش پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: علیرغم کاهش اراضی زیر کشت کشاورزی طی سال های اخیر در گیلان ، تامین آب در بخش شرب و کشاورزی به واسطه تاسیسات آبی و سدها پاسخگوی نیازها در این بخش نبوده و لازم است تا آب بندان ها هم احیا شود.
وی اظهار داشت: مساله لایروبی آب بندان ها و دیواره سازی برای رودخانه ها باید با جدیت دنبال شود زیرا معیشت مردمان این دیار با تامین آب ارتباط تنگاتنگ دارد.
وی با اشاره به اقدامات حمایتی و بودجه ای برای لایروبی و دیواره گذاری رودخانه های گیلان گفت: نباید در انجام این مهم با گره افکنی و تمکین به قوانین دست و پاگیر از روند توسعه استان جلوگیری کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان افزایش حجم آب تنظیمی بخش کشاورزی، مهار سیلاب ، تقویت سفره های زیرزمینی و نیز اجرای فعالیت های توسعه محور آبی همچون آبزی پروری، صنایع شیلاتی، اجرای ورزش های آبی و ... را از مزایای احیای آب بندان ها دانست و یادآور شد: خاک و رسوبات این پهنه های آبی در بخش کشاورزی و یا اجرای پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی و تصمیم گیری و مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی تصریح کرد: تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان ، ماحصل این نشست ها بوده است.
در پایان این مراسم وحید خرمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان معرفی شد. گیلان 14 هزار و 711 کیلومتر مربع مساحت دارد و از شمال به دریای خزر و جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان های زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. گیلان همچنین 55 رشته رودخانه دائمی و 800 پهنه آب بندان دارد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.