محمد اسلامی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: قیمت مسکن متاثر از شرایط اقتصادی بوده و صرفا مربوط به حوزه مسکن نیست و راهکار ما عرضه مسکن برای اقشار متوسط به پایین است و برنامه هایی در این رابطه اعلام کرده ایم که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم کنترل افزایش بی رویه قیمت مسکن ادامه داد: این رویکرد را دنبال می کنیم که با تسهیل گری، عرضه و تقاضای مسکن متعادل شود.
وزیر راه و شهرسازی به طرح بازآفرینی شهری نیز اشاره و اضافه کرد: 270 محله و احداث یکصد هزار واحد مسکونی از جنس بهسازی، نوسازی و احداث واحد جدید در سال، از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.
وی محلاتی که تاریخی و دارای گذرگاه و بناهای با ارزش هستند را از اهداف بازآفرینی شهری عنوان و بیان کرد: البته محله هایی که واجد ارزش از نظر بنا نیستند و گذرگاه های تاریخی که فاقد ارزش هستند هم نوسازی می شوند تا بتوان با سکونت همگن و هماهنگ، تمدن سازی جدیدی در مناطقی که پوسیده یا در حقیقت فرسوده هستند، ایجاد کرد.
اسلامی استانداران را رئیسان ستاد بازآفرینی هر استان معرفی و اضافه کرد: در سالجاری مسئله بازآفرینی و اجرای پروژه های بازآفرینی را به استانداران ابلاغ کرده ایم تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و از شهرداری ها ، مردم ، انبوه سازان و کسانی که توان سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز را دارند، می خواهیم به طرح بازآفرینی کمک کنند.
به گفته اسلامی ، با منابعی که از بانک مسکن به آنان داده می شود، نصف کارمزد تسهیلات را دولت به صورت یارانه و نصف این تسهیلات را افراد پرداخت می کنند ضمن اینکه هزینه پروانه های ساختمانی صفر است.
وزیر راه و شهرسازی عصر روز گذشته ( دوشنبه) وارد گیلان شد و از ایستگاه فلکده رشت در امتداد خط ریلی قزوین - رشت بازدید کرد. شب گذشته نیز جلسه شورای ترافیک استان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
بررسی مشکلات خط ریلی رشت - آستارا و بازدید از مسیر اجرای این پروژه از برنامه های امروز وزیر راه و شهرسازی در گیلان است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.