گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری عصر پنجشنبه در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه صادرات غیر نفتی استان گیلان به کاهش هفت درصدی ارزش واردات در سطح ملی و 10 درصدی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش واردات از بُعد ملی مطلوب است اما اینکه میزان این شاخص در استان بیشتر از سطح کشور بوده، وجود موانع و مشکلات استانی در این مسیر را نشان می‌دهد.
وی به طرح اعتراضاتی از سوی بازرگانان در بخش واردات استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در رفع موانع واردات کالاهای ضروری و مورد نیاز به استان نیازمند توجه بیشتر و بررسی هستیم.
نماینده عالی دولت در گیلان به گسترش روابط با کشورهای همسود (cis) و ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا استان به عنوان محور اجرایی اقدام های فنی و کارشناسی در مسیر عملیاتی شدن معاهده اوراسیا معرفی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مرزهای زمینی را مکمل حمل و نقل های دریایی عنوان کرد و گفت: توقف کامیون ها در مرز آستارا باید به حداقل برسد چون هرگونه تاخیر در مراودات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مشکلاتی را ایجاد می کند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تصمیم گیری در حوزه حمل و نقل مرزی نیازمند فوریت است باید اختیارات موجود پایدار باشد که در این زمینه مکاتباتی خواهیم داشت.
وی از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان طی هفته آینده خبر داد و گفت: در این سفر وزیر راه جمهوری آذربایجان نیز به شهرستان آستارا سفر می کند تا در خصوص چگونگی تداوم همکاری های دو کشور در تکمیل بارانداز و احداث خط آهن رشت-آستارا تصمیم گیری شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترش زیرساخت های موجود، توسعه تجارت با موانع کمتری روبه‌رو باشد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.