سامان ساسانیان شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: غروب امروز کشتی نارگل بعد از بارگیری کاشی و موزائیک از بندر آستارا به مقصد یکی از کشورهای حوزه دریای خزر، در حال ترک بندر، به علت نامعلومی دچار نفوذ آب شده و در گل نشسته است.
وی ادامه داد: عوامل اسکله و بندر و پرسنل پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستارا در بندر حاضر هستند و عملیات پمپاژ و تخلیه آب داخل کشتی تا رسیدن یدک کش انزلی و انتقال آن به ساحل ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: کشتی حادثه دیده دو هزار و 500 تن ظرفیت بارگیری دارد و این حادثه خطر جانی ندارد و به جز تعدادی از نیروهای فنی، خدمه از آن خارج شده اند و با تلاش همه نیروها از افزایش آب داخل و غرق شدن کشتی جلوگیری شده است.
ساسانیان گفت: طبق نظر کارشناسان امر، کشتی یدک کش بندر انزلی صبح جمعه به بندر آستارا خواهد رسید و با همراهی یدکش کش آستارا، نارگل به سوی ساحل کشیده خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: عوامل اسکله و بندر عقیده دارند که بعد از انتقال کشتی به ساحل، علت دقیق نفوذ آب به داخل آن مشخص و امکان ترمیم بدنه آن فراهم خواهد شد.
غرق شدن کشتی در بندر آستارا سابقه ندارد و این بندر چند منظوره به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
این بندر به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان 36 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز دریایی دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.