رویداد استارت آپ هنرها و صنایع دستی ایرانی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این منطقه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مهدی کاظمیان مدیر فرهنگی هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این استارت آپ به منظور آشنایی هر چه بیشتر ساکنان این منطقه با هنرهای مختلف و صنایع دستی ایرانی و تنوع بخشی به آثار تولیدی در این حوزه در میان فعالان آن برگزار شد، گفت: در این استارت آپ رشته‌های قلاب بافی، ربان دوزی، طراحی لباس با نرم افزار، طراحی و ساخت زیور آلات، حکاکی و نقاشی روی چرم، نقاشی روی پارچه، طراحی لباس و مد به صورت کارگاه یک روزه آموزشی برپا شد.

وی ویژگی متمایز این استارت آپ را آموزشی بودن و اجرای زنده آموزش هنرها و صنایع دستی ایرانی از سوی مدرسین و هنرمندان اعلام کرد و اظهار داشت: در این روش آموزشی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان به واسطه درگیر شدن با یک رشته هنری خاص و تمرینات ویژه، گام های مفید و موثری در مسیر آشنایی و تسلط بر آن هنر خواهند برداشت. که با استقبال خوب مخاطبان نیز همراه بود.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه هنر از مهمترین بخش ها و شاخصه های هر جامعه ای است که می تواند تاثیر زیادی بر سایر عملکردهای افراد به ویژه در حوزه های اقتصادی و تولیدی داشته باشد گفت: به همین دلیل باید آثار هنری را به بهانه های مختلف در معرض دید علاقه‌ مندان و اقشار مختلف مردم قرار داد تا ارتباط میان آثار غنی صنایع دستی و مردم جامعه برقرار شود و بی تردید یکی از این بهانه ها برگزاری نمایشگاه و ورک شاپ های صنایع دستی است.

 اعطای تسهیلات در قالب تفاهم نامه این سازمان با صندوق کارآفرینی امید، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در سطح منطقه برای فعالان صنایع دستی و کمک به صادرات و عرضه این محصولات در نمایشگاه‌های بین المللی که این سازمان در آن مشارکت دارد، در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی، مجموعه برنامه‌ها، طرح‌های حمایتی و تشویقی این سازمان برای توانمندسازی جامعه بومی، اشتغالزایی مولد و افزایش توانمندیهای صادراتی منطقه را تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.