به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی شهریاری روز شنبه در نشست نقش خیران در ارتقاء سلامت عمومی در لاهیجان ضمن اشاره به اقدامات بزرگ خیران در گیلان به ویژه لاهیجان افزود: خیران برای کمک و سرمایه گذاری با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ باشند تا در راستای اهدافشان و با نظر آنان کارهای خیر اثربخش، انجام شود.
وی افزود: از امام جمعه و رسانه ها انتظار داریم از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند به تبلیغ امور خیر به ویژه در حوزه سلامت بپردازند زیرا کمک خیران می تواند به ارتقاء سلامت جامعه بیانجامد.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت یادآور شد: باید متوجه داشته‌ها و پیشرفت های کشور در حوزه سلامت و درمان باشیم.
حجت الاسلام مهدی صدیق امام جمعه لاهیجان نیز در این مراسم نیز ضمن درخواست از دکتر شهریاری برای بازدید از بیمارستان سیدالشهدا این شهرستان یادآور شد: بخش دیالیز این بیمارستان نیازمند سرمایه گذاری است چراکه از 17 دستگاه دیالیز 9 مورد آن از رده خارج و فقط هشت مورد آن فعال است.
زری رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان نیز اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان می تواند در ارتقای سلامت 20 درصد موثر باشد، در 80 درصد دیگر باید مشارکت های مردمی و سایر ارگان ها ورود کنند.
در این نشست کیانوش کوچکی نژاد مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان و مهدی حسن پور رئیس این مجمع در لاهیجان که به تازگی شکل گرفته، حضور داشتند.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور به همراه شماری از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و تعدادی از مسئولان وزارت بهداشت در سفری دو روزه به شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، از مراکز درمانی این دو شهر بازدید کردند؛ بازدید از طرح درمان بستر دیلمان، بیمارستان های سیاهکل و لاهیجان و همچنین مراسم کلنگ زنی ساختمان درمانگاه شماره پنج سردار جنگل لاهیجان از جمله برنامه ها بود.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
2007/6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.