عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی افزود: یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانوارها تهیه مسکن مناسب برای مددجویانی است که فاقد مسکن هستند یا مسکن مناسبی ندارند.
وی با تأکید بر اینکه تأمین مسکن نیازمندان یکی از اولویت‌های کمیته امداد است، ادامه داد: داشتن سرپناه مناسب و مکان امن برای زندگی، یکی از شاخص‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و یکی از عوامل سرعت بخشیدن در توانمندسازی به شمار می‌رود.
اهرابی با بیان اینکه تا پایان سال جاری شش هزار و 200 پروژه عمرانی توسط کمیته امداد گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: طبق برنامه دو هزار و 300 واحد مسکن در قالب شهری و روستایی اعم از خرید و ساخت در مرحله اجرا قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای شش هزارو 200 پروژه عمرانی 92 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده، ادامه داد: از این میزان اعتبار، 60 میلیارد تومان از سازمان برنامه‌ و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و مابقی از منابع کمیته امداد، مشارکت خیران و بستگان مددجو تأمین می‌شود.
وی از پیشرفت 50 درصدی پروژه‌ها خبر داد و افزود: از دو هزار و 300 واحد مسکن در حال اجرا، یک هزار و 27 واحد مسکن روستایی است که با مشارکت سپاه در حال ساخت است.
اهرابی تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی و همچنین ساخت سرویس بهداشتی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد گیلان در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال تعمیر و بازسازی سه هزار و 900 مسکن مددجویان شهری و روستایی همراه با سرویس بهداشتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.
به گفته اهرابی؛ از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 246 خانوار از انشعابات رایگان آب، برق و گاز بهره‌مند شده‌اند که یک هزار و 779 خانوار روستایی و 467 خانوار هم شهری بوده‌اند.
در حال حاضر 103 هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.