جلیل بالایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، از توزیع بسته های غذایی ، غذای گرم و چادر در بین اهالی این روستاها خبر داد.
اوعنوان کرد: از این تعداد روستا چهار روستا از توابع شهرستان قصرشیرین و هشت روستا از توابع شهرستان گیلانغرب است.
وی با بیان اینکه به هیچ یک از زیرساخت های آب، برق، گاز و جاده این مناطق زلزله خسارتی وارد نشده است ، بیان داشت: پیش بینی می شود حدود 500 تخته چادر برای اهالی این 12 روستا مورد نیاز باشد.
مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: با توجه به وقوع زلزله سال گذشته اکثر خانوارهای این مناطق چادر و کانکس دریافت کرده اند و همچنین بسیاری از واحدهای مسکونی تازه ساز است و در این زلزله کوچکترین آسیبی ندیده اند پیش بینی می شود نیاز به چادر زیاد نباشد.
بالایی ، تعداد مصدومان زلزله را 729 نفر اعلام کرد که تنها 37 نفر از آنها نیاز به بستری شدن پیدا کردند و 18 مصدوم نیز پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند.
مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: واحدهای مسکونی تازه احداث زلزله سال گذشته در این زلزله هیچ گونه خسارتی ندیدند.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، بیش از 170 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.