گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان به ایرنا حاکیست؛ حسین یوسف زاده بیان داشت: با توجه به لزوم حفظ و حراست از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان اراضی دولتی و صیانت از بیت‌المال، در سال های اخیر از بخش قابل توجهی از اراضی ملکی دولت در استان رفع تصرف شده است.
وی اضافه کرد: 36 مورد از اراضی دولتی به ارزش حدود 421 میلیارد ریال در قالب رفع تصرف از اراضی و اجرای احکام قضایی به دولت بازگردانده شد.
یوسف زاده تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت‌المال، یگان حفاظت اداره ‌کل راه و شهرسازی استان با همکاری کارشناسان حقوقی و با حکم مقام قضایی و با استفاده از کارکنان مجرب و برنامه‌ریزی دقیق و منظم و حضور میدانی و گشت‌زنی هدفمند، اقدام به رفع تصرف و قلع و قمع این مقدار از اراضی ملی متعلق به دولت کرده است.
وی در پایان تاکید کرد: پیگیری پرونده‌ها تا حصول نتیجه و کوتاه کردن دست متجاوزان به اموال عمومی و اراضی ملی بدون هیچ‌گونه ملاحظه و با اقتدار در دستور کار قرار دارد.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی، 245 هزار هکتار اراضی مرتع و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.