فرماندار شفت بیان کرد: خشونت یک آسیب اجتماعی و ریشه بسیاری از جرایم است .

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری با اشاره به اینکه ایجاد آرامش اجتماعی با همگرایی و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود محقق می شود گفت: مجموعه فرمانداری و دادگستری شهرستان شفت ضمن حفظ استقلال در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های اجرایی گام برمی دارند .

فرماندار شفت با بیان اینکه خشونت یک آسیب اجتماعی و ریشه بسیاری از جرایم است افزود : آسیب شناسی و افزایش آگاهی های عمومی گام نخست مقابله با این پدیده نکوهیده است .

وی با اشاره به اینکه نگاه پیشگیرانه  به جرایم با اقدامات ایجابی محقق و ماندگار می گردد اذعان داشت : آموزش های مستمر در خانواده و اجتماع می تواند سبب کاهش نزاع های فردی و اجتماعی شود و در این راستا نقش خانواده ،  مهدهای کودک ، آموزش و پرورش و دانشگاه ها برجسته است .

وی یکی از دلایل مهم وقوع خشونت کم توجهی به آموزه های دینی و مذهبی در جامعه است افزود: فروتنی و اخلاق مداری نقطه مقابل خشونت است و دستگاه های ذیربط باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند .

محسنی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی حقوق کودکان و زنان ، و حقوق شهروندی در شهرستان شفت را راستای پیشگیری از وقوع جرایم است افزود : راه اندازی میز خدمت از سوی دولت نیز در راستای افزایش رضایت مندی و آگاهی افراد جامعه از حقوق شهروندی خویش است .

این نشست با حضور جان احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان و اعضای شورای تامین شهرستان شفت و دستگاه های ذیربط برگزار شد  .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.