به گزارش روز سه شنبه بسیج رسانه گیلان به ایرنا،جبار کودکی نژاد در نشستی با سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در تهران از فقدان طرح ریزی بزرگداشتی مناسب و در شان روحانی مبارز میرزا کوچک خان ،پدید آورنده نهضت انقلابی-اسلامی جنگل، ابراز گله مندی کرد.
وی در این نشست با طرح پیشنهاد تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان به عنوان نهادی برای پرورش و اهتمام به این اندیشه که به زعم مقام معظم رهبری نسخه ای مینیاتوری از انقلاب اسلامی بوده است، گفت : آشنا کردن جوانان با نگرش و اندیشه مبارزان عدالتخواه، متضمن رشد فرهنگ ایثارگری در جامعه خواهد بود .
رئیس فراکسیون رسانه ملی،مطبوعات،خبرگزاری ها و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ، همچنین با اشاره به چشمگیر بودن تعداد فعالان رسانه در گیلان، خواستار تامین امنیت مالی و کاری آنان به شکل مطلوب، از وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
کوچکی نژاد ، در حوزه صندوق بیمه هنرمندان نیز با اشاره به دغدغه های هنرمندان، رفع مشکلات موجود این صندوق را از سید عباس صالحی خواستار شد.
میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را تشکیل داد که خواستار قطع دست بیگانگان از کشور و استقلال و سربلندی ایران بود.
میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد شاهنشاهی، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران اسیر و به شهادت رسید.
با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال 1300 هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی 1340 ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی در سال 1391 ، منشأ حرکت میرزا کوچک خان را یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی دانستند و تاکید کردند: ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود - گیلان - ایجاد کرد.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.