به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در استانداری اظهار داشت: برنامه یکهزار روستا یکهزار ورزشگاه نیز بایستی در جوار واحدهای آموزشی باشد تا بتوان از آنها حداکثر استفاده را برد.
وی با بیان این که حمایت مالی از این مدارس را از راهسازی و شبکه آب و برق واجب تر می دانم افزود: بایستی از این مدارس حمایت جدی مالی و برنامه ریزی صحیح شود .
استاندار گیلان درباره موضوع برگزاری کلاس های کنکور از سوی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این موضوع را بایستی مردمی کنیم، این مهم بایستی در جامعه جا بیفتند و به لحاظ اجتماعی ترویج داده شود.
وی با بیان این که در زمان حاضر، روش سنجش برای ورود به دانشگاه ها کنکور است، تصریح کرد: بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود تا در این رقابت شرایط دانش آموزان گیلان بیشتر شود و در رشته های بهتری پذیرش شوند.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای آموزش و پرورش درباره انسداد مبادی بیسوادی اظهار داشت: بایستی برای این کار در هر بخش کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، ثبت احوال و غیره تشکیل شود و بعد از شناسایی بیسوادان از نهادهای اجتماعی بهره گرفته و دلیل عدم حضور آنها در تحصیل موردی بررسی و برای رفع مشکلات اقدام شود.
سالاری با تاکید بر این مطلب که در استان فرهنگی مانند گیلان نباید بیسواد داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در انسداد مبادی بیسوادی تمرکز جدی شود تا در سال های آینده بخش نهضت سوادآموزی صفر شود.
وی با اشاره به یازدهم آذر ماه سالروز شهادت میرزاکوچک اظهار داشت: میرزا کوچک از قهرمانان برجسته ملت ایران و از افتخارات و شخصیت محبوب برای مردم ایران و گیلان است.
استاندار گیلان بیان داشت: حرکت میرزا کوچک خان در راه آزادی، استقلال و عدالت خواهی بود و با حرکت مردمی و توام با شجاعت چهره ای بر جا گذاشت که افتخار آفرین است .
استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.