بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: واکسیناسیون دام در 60 روستای تحت پوشش شبکه دامپزشکی آستارا اجرا می شود و تا پایان اسفند ماه سال جاری، هفت هزار راس دام سنگین شامل گاو و گوساله توسط پنج مامور شبکه دامپزشکی، واکسینه خواهند شد.
وی اظهار داشت : بیماری لمپی اسکین باعث لاغری مفرط، کاهش موقت شیردهی، از بین رفتن باروری گاوها، سقط جنین و صدمه های دائمی به پوست دام می شود.
وی بیان کرذ: حشره های گزنده به ویژه پشه، ناقل آن است و دامداران در صورت مشاهده تب، تاول و زخم های پوستی و ترشحات بینی و چشم در دام، مراتب را با شماره تلفن 1512 به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.
پورضرب همچنین ادامه داد: 19 هزار و 669 کیلوگرم ماهی منجمد قزل آلا به ارزش 60 هزار دلار، روز گذشته از تهران برای صادرات به روسیه به آستارا منتقل شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، از نظر بهداشت و سلامت به روند صادرات آن نظارت کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران این شهرستان، 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.