گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار، نیروی انتظامی این شهرستان در تفتیش یک دستگاه خودروی مشکوک عبوری از حوزه استحفاظی خود توانست یک بهله شاهین را که به شکل ماهرانه ای در درب خودرو جاسازی شده بود، کشف کند و پس از اطلاع به یگان حفاظت محیط زیست، پرونده تخلف برای رسیدگی به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.
وی خاطرنشان کرد: شاهین کشف شده در سلامتی کامل به سر می برد و پس از تیمار در زیستگاه اصلی خود رها سازی می شود.
بحری ( شاهی یا شاهین بربری) هم اندازه کلاغ است و از خانواده شاهین هاست؛ شبیه شاهین معمولی بوده ولی کمی لاغرتر و دمی بلندتر دارد. در غرب آسیا، شمال آفریقا و مناطق همسایه آنها در اروپا زندگی می کند. در ایران نیز بیشتر در مناطق نیمه بیابانی ، صخره ها و تپه های باز و خشک زندگی می کند. به دلیل قدرت دست آموزی بالای آن، صید و قاچاق آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته و این مهم یکی از عوامل کاهش جمعیت آن در سالهای اخیر به شمار می آید.
حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار همچنین اظهار داشت: یک دوستدار حیات وحش اهل روستای چوبن، یک قطعه پرنده از گونه حاجی لک لک را که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست داد.
وی ادامه داد: این لک لک ، از ناحیه مفصل بال راست دچار آسیب دیدگی ناشی از برخورد گلوله شده بود و در حال حاضر زیر نظر پزشک حیات وحش در حال مداواست و در صورت بهبودی، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.
لک لک با جثه بزرگ ، پاهای کشیده ، منقار نارنجی و انتهای بال سیاه رنگ از پرندگان مهاجر و کنار آبزی استان محسوب می شود که البته فراوانی آن در گیلان زیاد نیست.
شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.