سیاوش خداپرست رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان روز چهارشنبه درحاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم پنجمین آیین تجلیل از نخبگان ورزشی دانشگاه آزاد لاهیجان است که طی پنج سال متوالی و هرساله به منظور تشویق دانشجویان و ورزشکاران نخبه بخصوص ورزشکارانی که مدال های جهانی و آسیایی آورده اند در سالن این دانشگاه برگزار می شود.
وی افزود: دانشگاه آزاد لاهیجان یکی از دانشگاه های برتر در حوزه ورزش به شمار می رود و این دانشگاه با توجه به امکانات و سالن هایی که دارد از دانشگاه های برتر در شمال کشور است و از افتخاراتی که تاکنون این دانشگاه در رشته های ورزشی بدست آورده ، به عنوان اولین دانشگاه حامی محیط زیست در دفاتر حفاظت محیط زیست وزارت ورزش در سال 95 ثبت شده است.
خداپرست با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد لاهیجان در امور ورزشی اظهار داشت: اولین همایش پیوند ورزش و محیط زیست بصورت کشوری توسط وزارت ورزش در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شدهو این دانشگاه چندین مقام کشوری در سطح دانشجویان به خود اختصاص داده و در سال گذشته نیز به عنوان چهار دانشگاه برتر دانشگاه های آزاد اسلامی کشور بین 475واحد دانشگاهی شناخته شده و اولین افتخاری است که در دانشگاه های شمال کشور به این دانشگاه اختصاص داده شد.
رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان یادآور شد: این دانشگاه تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی را در دست اقدام دارد که در سال 97 اجرایی می شود و ساخت اکادمی فوتبال و والیبال را نهایی کرده است .
خداپرست اظهار داشت: پنجمین آیین تجلیل از نخبگان ورزشی دانشگاه آزاد لاهیجان با حضور میهمانان کشوری از جمله مسعود مرادی،اکبر خورشیدی مربی تیم ملی وزنه برداری، محمد احمدزاده و حسن عبدالهی بازیکنان تیم ملی ساحلی که اخیرا هم قهرمان دنیا شدند، برگزار شد و برخی از مدعوین این مراسم کشوری به دلایل مشکلات شخصی نتوانستند در این مراسم شرکت کنند.
وی هدف از این همایش را تشویق و ایجاد انگیزه در دانشجویان بویژه دانشجویان غیر ورزشکار دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد لاهیجان همگانی سازی ورزش است و علاوه بر اینکه در حوزه تخصصی و پهلوانی فعالیت می کند، به عنوان دانشگاه حامی ورزش همگانی در سال 95 شناخته شده است .
وی خاطرنشان کرد:از رشته های ورزشی که در این دانشگاه به عنوان رشته های قهرمانی فعالیت دارند می توان به کاراته با عنوان قهرمان جهانی و والیبال با عنوان قهرمانی کشوری یادکرد و در فوتسال خواهران و کاراته خواهران دانشگاه آزاد لاهیجان شش سال پیاپی قهرمان دانشجویان کشور بوده است.
خداپرست ادامه داد: همچنین فوتسال کارکنان این دانشگاه سه سال پیاپی در سطح دانشگاه های کشور قهرمان کشور شده و در رشته های تکواندو ، والیبال و دارت نیز این دانشگاه در سال های 96و 97 قهرمانی کشور را بدست آورده است.
وی افزود: یک هزار و 700 تا یک هزار و 800دانشجو در دانشگاه آزاد لاهیجان در رشته های ورزشی اعم از درون واحدی و مسابقات کشوری فعالیت می کنند که می توان گفت حدود 30درصد دانشجویان این دانشگاه در حوزه ورزش فعال هستند.
مراسم تجلیل از نخبگان ورزشی دانشگاه آزاد لاهیجان با حضور دانشجویان ، مسئولان ورزشی شهرستان ، ورزشکاران و مقام آوران در سالن حزین لاهیجی این دانشگاه برگزار و از 66 ورزشکار مدال آور در رشته های مختلف تجلیل شد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.