به گزارش خبرنگار ایرنا، یو جانگ هیان غروب دوشنبه در دیدار با رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: اخیرا با وضعیتی مواجه هستیم ، تحریم های یک جانبه برخی کشورها علیه ایران اعمال شده، با این همه می توانیم با موفقیت بر همه آنها فائق شویم.
وی با بیان این که کره جنوبی جزو کشورهایی است که از تحریم علیه ایران معاف شده، اظهار داشت: از همین طریق می توانیم به روابط بازرگانی خود ادامه دهیم و نفت خام را هم از ایران بخریم.
وی بیان داشت: ممکن است که در زمان حاضر زیاد این روابط قوی نباشد، اما به شما قول می دهم در آینده روابط بسیار خوب و حسنه با ابران برقرار کنیم.
سفیر کره جنوبی در تهران خاطر نشان کرد: این نوع همکاری صرفا محدود به واردات نفت از طریق ایران و محصولات الکترونیکی نخواهد بود بلکه در حوزه های جهانی، منطقه ای و با مسایل محیط زیست خواهد بود.
وی در ادامه سخنانش در جمع اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به پروتکل رامسر اظهار داشت: در این پروتکل اشاره شده که ایران عمیقاً به مسایل محیط زیست توجه می کند، بنابراین تمام تلاشم را برای فائق آمدن مشکلاتی که بین دو کشور در حوزه محیط زیست و مسائل جهانی هست، به کار می گیرم.
یو جانگ هیان با بیان این که در حوزه دیپلماسی خلاقیت و خواهرخواندگی یکی از شهرهای کره جنوبی با کلانشهر رشت حمایت های لازم را می کنم، خاطر نشان کرد: رشت از نظر فرهنگ و کشاورزی جزو شهرهای پیشگام ایران به شمار می رود و به شهر باران های نقره ای و برگزیده خلاق خوراک شناسی بسیار معروف است.
وی بیان داشت: برای اولین بار در شورای اسلامی کلانشهر رشت حضور یافتم و در تاریخ دیپلماسی کره جنوبی هیچ وقت از یادم نمی رود و برای حمایت از شما تلاش می کنم.
رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این دیدار با اشاره به شباهت گیلان و رشت به لحاظ فرهنگی و اقلیمی با کره جنوبی گفت: پارلمان شهری رشت که مجموعه ای از آرای مردمی است، به گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی خود با شهرهایی که از شباهت هایی با این کلانشهر برخوردارند، تمایل دارد.
سید امیرحسین علوی با بیان این که به واسطه این فعالیت ها و ارتباطات قطعا مزیت های اقتصادی زیادی برای دو طرف قابل تعریف و وصول است، افزود: در حوزه مدیریت شهری به دنبال هوشمندسازی فعالیت های خدماتی در مجموعه شهرداری هستیم و برای تبادل تجربه و بهره مندی از ظرفیت های کره جنوبی در این باره تمایل داریم.
وی اظهار داشت: به طور مشخص با توجه به شباهت اقلیم کلانشهر رشت با کره جنوبی ، مباحث زیست محیطی در مدیریت پسماند می تواند به کمک مدیریت شهری بیاید.
علوی بیان داشت: حفاظت از رودخانه های داخل رشت که به دلیل ورود فاضلاب های مختلف از آلودگی رنج می برند، مهم است بنابراین با توجه به فعالیت و عملکرد خوب کره جنوبی در حفاظت از محیط زیست، می توانیم در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این دیدار در سخنانی با اشاره به هشت شهر خلاق کره جنوبی گفت: نقطه اشتراک رشت و هشت شهر خلاق کره جنوبی، خلاقیت این شهرهاست.
فاطمه قدیمی افزود: پیشنهاداتی برای هشت شهر خلاق شما آماده کرده ایم که امیدواریم با مطالعه این برنامه و طرح بتوانیم به نتایج بهتری دست یابیم.
وی پیشنهاد برگزاری شب رشت در سفارت کره جنوبی و برپایی هفته رشت در شهرهای این کشور را مطرح کرد.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.