به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین یوسف زاده عصر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت دهه وقف در محل این اداره برگزار شد، اظهار داشت: این وقف های جدید شامل سه قطعه زمین کشاورزی و زراعی به مساحت بیش از پنج هزار مترمربع و به ارزش 900 میلیون ریال است.
وی تعداد موقاف ثبت شده در این شهرستان را تاکنون 300 مورد عنوان و اضافه کرد : تامین هزینه مراسم سید الشهداء (ع) ، کمک به نیازمندان ، حوزه علمیه، ترویج علوم اسلامی ، توسعه مساجد و...از جمله نیات واقفین این شهرستان است.
وی به ثبت یک هزار و 300 مورد رقبه در این منطقه نیز اشاره کرد و یادآور شد: از هفته وقف سال گذشته تا کنون و از محل موقوفات 780 میلیون ریال در زمینه های عمرانی ، فرهنگی و مدیریتی هزینه شده است.
به گفته یوسف زاده، ثبت چهار وقف جدید شامل زمین ، خانه مسکونی ، خودرو و ...به ارزش حدود سه میلیارد ریال در این شهرستان در دست اقدام است.
وی با اشاره به به وجود 60 بقعه متبرکه در این شهرستان گفت: در دهه وقف امسال 10 برنامه فرهنگی و عمرانی شامل نشست های تخصصی با موضوع وقف ، همایش یاوران وقف ، ویزیت رایگان بیماران، افتتاح طرح ساماندهی بقعه متبرکه آقا سید حسین (ع) تجن گوکه و ... انجام می شود.
پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع است.
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.