به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم حسینجانی از شاعران به نام کشور عصر سه شنبه در این برنامه با اشاره به جایگاه والای عرفانی و انسانی امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) هیچگاه برای کشتن کسی قیام نکردند زیرا انسانی بزرگ و رهبری آزادیخواه بودند.
وی دین را کلید واژه مهم قیام عاشورا خواند و تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) در راه زنده نگه داشتن دین واقعی خداوند هیچگاه از حرکت نخواهد ایستاد.
این استاد معاصر که سراینده شعر معروف جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم ، نیز است ادامه داد: بایستی عزادارانی واقعی برای امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا باشیم.
حسینجانی همچنین شعر اربعین و شعر عاشورایی را یک حادثه بزرگ عنوان و تصریح کرد: شعری که جرات آفرین نباشد و نتواند عاشورا را به جامعه جهانی تزریق کند شعر نیست، ضمن آنکه بی خاصیت بودن اشعار به هیچ عنوان هنر محسوب نمی شود.
رییس هیات امنای حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه نیز با اشاره به اهداف برگزاری این آیین مذهبی گفت: با توجه به جایگاه اربعین حسینی ، برگزاری اولین سوگواره شعر اربعین در آستانه اشرفیه و با محوریت حرم مطهر این شهر مذهبی برنامه ریزی و به انجام رسیده است.
حسین داداشی با بیان اینکه خلاء برگزاری چنین سوگواره ای در ایام اربعین حسینی در استان گیلان و به ویژه شهر آستانه اشرفیه احساس می شده افزود: تلاش می شود با تشکیل دبیرخانه ای در محل حرم مطهر آستانه اشرفیه ، برگزاری سوگواره شعر اربعین در سال های آینده تداوم داشته باشد.
وی اظهار داشت: این سوگواره تلاش دارد تا حوزه فرهنگ ، هنر ،اشعار و ادبیات گیلان و شهرستان را هرچه بیشتر به سوی موضوع اربعین حسینی سوق دهد.
داداشی همچنین خاطرنشان کرد: تکریم شاعران ، هنرمندان ، پیرغلامان و همه کسانی که در راه ارتقاء فعالیت های فرهنگی ، مذهبی و آیینی گیلان تلاش دارند از دیگر اهداف و برنامه های این آیین است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این آیین معنوی چند تن از شاعران آیینی استان گیلان و کشور تازه ترین آثار خود را با موضوع قیام عاشورا و اهل بیت (ع) برای حاضران قرائت کردند.
همچنین در اولین سوگواره شعر اربعین آستانه اشرفیه از استاد امیر فخر موسوی که بیش از 50 سال در زمینه هایی چون شعر آیینی ، بازیگری ، کارگردانی ، نوحه سرایی و مداحی و دیگر فعالیت های فرهنگی ، هنری و آیینی استان گیلان فعالیت داشته ، با اهداء لوح سپاسی قدردانی شد.
شهر مذهبی آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده است.
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.