به گزارش خبرنگار ایرنا از اولین ساعات معین شده برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش، مردم شهید پرور بندرانزلی با تجمع در میدان امام خمینی (ره) با عزاداری و نوحه سرایی به عزای پسر فاطمه(س) نشستند.
مردم از زن و مرد و پیر و جوان با حضور در این مراسم آمده بودند تا بگویند اگرچه قرن ها از واقعه کربلا می گذرد اما یاد و خاطره رشادت ها و فداکاری های یاران باوفای حسین بن علی(ع) از اذهان پاک نمی شود.
کودکان با سربند یا حسین (ع) و با پرچم های یا فاطمه زهرا(س) با این نیت در این مراسم حضور یافته بودند که بگویند در زندگی شان سیره زندگی ائمه اطهار را در پیش خواهند گرفت.
نوای دلنشین زینب زینب(س) یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت این نکته را در اذهان تداعی می کرد که کربلا کربلا می ماند اگر زینب نبود.
آبادانی های مقیم بندرانزلی نیز با راه اندازی دسته عزاداری به سبک جنوبی ها و با نواختن طبل، سهمی از این مراسم را به خود اختصاص داده و فضایی دلنشین در این مراسم به وجود آورده بودند.
ایام محرم و صفر موسم برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش است و یادآوری این واقعه در هر مراسم عزاداری در طول سال، نشانگر عمق فاجعه کربلاست.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.