به گزارش ایرنا، همزمان با تاسوعای حسینی (ع) پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک در ماتم سردار بی دست دشت کربلا به خیابان ها آمدند و با رخت سیاه در عزای علمدار کربلا مجلس ماتم به پا کردند.
امروز همه با پوشیدن لباس سیاه و مالیدن گل بر سر و سینه آمدند تا در عزای دلاور دشت کربلا و عصای دست امام حسین (ع) اشک ماتم بریزند و شور حسینی خود را با فریادهای رسای یا ابوالفضل العباس (ع) به نمایش گذاشتند.
شور و شعور و عشق امروز در کوچه پس کوچه ها و خیابان های دهلران معنای دیگری داشت و انسان ناخودآگاه در عزاداری حضرت عباس (ع) سقای طفلان حسین و میر علمدار کربلا اشک از چشمانش جاری می شد.
هیئت های عزاداری و دسته جات سینه زنی با راه اندازی عزاداری خیابان ها را سته بودند و با حمل بیرق های سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در میدان بسیج این شهر به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ملحق شدند و در عزای ابوالفضل العباس(ع) علمدار نامی دشت کربلا سوگواری کردند.
پس از تجمع مردم و هیات های عزاداری در میدان بسیج این شهر، عاشقان و دلدادگان علمدار حسین (ع) از میدان بسیج تا مسجد جامع دهلران در عزای ساقی دشت کربلا بر سر و سینه زدند و با همه مسلمانان در ایران و جهان در عزای یل کربلا و سردار بی دست غوغای محشر به پا کردند.
عزاداران تاسوعا سپس با تجمع در مسجد جامع این شهر عزاداری کردند و مراسم با سخنرانی امام جمعه دهلران و سینه زنی و برگزاری آئین های روز نهم محرم پایان یافت.
آیین های تاسوعای حسینی در بخش های موسیان، زرین آباد و سراب میمه نیز با حضور عاشقان علمدار کربلا برگزار شد و مردم با شور و حالی وصف ناپذیر در روز تاسوعا عزاداری کردند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.