به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین شاهکویی روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری آستارا افزود: 400 نوع ماده مخدر صنعتی در کشور شناسایی شده و افزایش آگاهی دانش آموزان از آسیب های آنها ضروری است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای کاهش مصرف مواد مخدر گام های موثر برداشته و کاهش شمار معتادان با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی مشهود است.
وی ادامه داد: چهارمین بحران بین المللی و عامل مرگ و میر در کشور اعتیاد است و خانواده ها برای مقابله با گسترش آن، علاوه بر کنترل فرزندان، ارتباط صمیمی و نزدیک با آنها داشته باشند.
شاهکویی اظهار کرد: ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر پیشتاز است و در آستارا متناسب با حساسیت های مرزی، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و نشانگر پشتکار بالای عوامل آن است.
وی فقر، بیکاری، نا آگاهی خانواده ها، ابزارهای فرهنگی جدید، سبک زندگی، تضعیف مبانی دینی و تاثیرات فردی، اجتماعی و محیطی را از دلایل شیوع اعتیاد در جامعه دانست.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: امسال 50 برنامه فرهنگی با محوریت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، توسط دستگاه های متولی در این شهرستان اجرا شده است.
یونس رنجکش افزود: بخشی از اعتبار ملی به مبارزه با مواد مخدر صرف می شود و در آستارا باید دستگاه های متولی، برنامه های متناسب با سند ملی مبارزه با مواد مخدر را با جدیت پیگیری کنند.
وی ادامه داد: ضربه به کشور به وسیله مواد مخدر به ویژه در مناطق مرزی از برنامه های دشمن است و در آستارا کمپ های ترک اعتیاد به وسایل ورزشی مجهز شده و باید بر عملکرد عطاری ها، داروخانه ها و واحدهای مختلف صنفی نظارت منظم و مستمر صورت گیرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.