به گزارش ایرنا، امیر محمدپور روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: دستگاه ها باید وظایف سازمانی خود را نسبت به این تهدید تحت نظر قرارگاه زیستی انجام دهند.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی جهت جلوگیری از تکثیر این گونه گیاهی تصریح کرد: این گیاه مهاجم دارای مضرات بسیاری است از جمله بیماری های متعدد از قبیل سرطان را با خود به همراه می آورد.
محمدپور با اشاره به اینکه سنبل آبی اگر پنج ماه خارج از آب باشد و دوباره آب بخورد، قابل تکثیر است، اظهار کرد: این گیاه مهاجم غیر بومی است که همچون فرشی بر سطح آب تکثیر می شود و طی 50 سال تمامی زیرساخت های کشور را از بین می برد.
محمدپور آسیب رساندن به اقتصاد مردم، تلف شدن ماهیان آبزی با نرسیدن اکسیژن به آب را از دیگر مضرات تکثیر سنبل آبی عنوان و تاکید کرد: مردم باید نسبت به مضرات آن آگاه باشند و کمک کنند تا از هر گونه انتشار و تکثیر آن جلوگیری شود.

** مهاجرت به استان یک تهدید است
محمدپور همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: مهاجرت به استان یک تهدید است که سه گروه تخصصی وظیفه بررسی این موضوع را دارند و برنامه ریزی هایی برای آن داریم.
وی گفت: برای تاراج رفتن زمین ها و حتی نسبت به تغییر کاربری ها هم مقاوم هستیم و دارای پیوست فرهنگی خواهد بود.
محمدپور موضوع پسماند در گیلان را نیز یکی از تهدیدها خواند و گفت: دستگاه های مختلف بر روی ان کار می کنند اما هنوز اثربخشی لازم را نداشته است .
محمدپور با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها و دست اندرکاران برای حل مشکل پسماند در استان گفت: اگر منافع شخصی مان را کنار بگذاریم و برای مردم کار کنیم تمامی مشکلات رفع می شود.

**یک هزار و 500 برنامه برای هفته پدافند غیرعامل در نظرگرفته شده
محمدپور در ادامه شرایط امروز کشور را بسیارحساس خواند و گفت: رسالت پدافند غیرعامل حفظ و ارتقای امنیت ، جان و مال مردم است و پدافند خنثی سازی هر گونه تهدید است.
وی با بیان اینکه تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی هستند ، گفت: در حوزه تهدیدات غیر طبیعی تهدیدات انسان ساخت ، تهدیدات فناوری پایه و مردم محور است که مدل تهدیدات امروزه تغییر کرده است.
محمدپور تصریح کرد: در همین راستا ، شورای پدافند غیرعامل به ریاست استاندار 11 کارگروه تخصصی ، 16 کارگروه شهرستانی و دو قرار گاه عملیاتی زیستی و سایبری در استان تشکیل شده است
وی با یادآوری اینکه از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، افزود: امسال پدافند غیرعامل با شعار افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی برگزار می شود و یک هزارو 500 برنامه برای هفته پدافند غیرعامل پیش بینی شده است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.