حسین محبوبی روز شنبه به ایرنا اعلام کرد: از این مقدار حدود 18 هزار و 500 مترمربع در اجرای احکام صادره محاکم قضایی از متصرفان خلع ید و رفع تصرف شده است.
وی با اشاره به تلاش عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل، افزود: این زمین ها در شهرهای مختلف استان گلستان از جمله گنبدکاووس، بندرگز، گمیشان و کردکوی توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود.
به گفته وی، زمین های دولتی که به صورت غیرقانونی تصرف شود، از طریق یگان حفاظت شناسایی و با کمک مراجع قانونی و اجرای حکم قطعی از سودجویان بازپس گرفته می شود.
وی افزود: در این پیوند متصرفان محکوم به پرداخت 'اجرت المثل ایام تصرف، رفع تصرف و اعاده به وضع سابق' شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار داشت: یکهزار و 700 هکتار اراضی دولتی تحت حفاظت این اداره قرار دارد که برای توسعه همه جانبه شهرهای استان در آینده پیش بینی شده و در موقع لزوم به متولیان امر واگذار می‌ شود.
محبوبی بیان کرد: سال گذشته حدود 80 هزار متر مربع از این زمین ها به سازمان ها و دستگاه‌های دولتی در اجرای سیاست‌ های توسعه شهری واگذار شد که این رقم در 6 ماه نخست امسال 113 هزار مترمربع بود.
به گزارش ایرنا در استان گلستان گستردگی عرصه های مرتعی و جنگلی، کشاورزی بودن، آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز معضل تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری و زمین خواری را افزایش داده است.
3042/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.