حمید خیراندیش روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی در خصوص وزش باد گرم شدید از غروب چهارشنبه تا ظهر جمعه در استان گیلان ، شهروندان ، گردشگران ، کشاورزان و همه کسانی که در جنگل ها ، پارکها ، مزارع کشاورزی و محیط های باز برای تفریح یا فعالیت های دیگر می روند ، موارد احتیاط را رعایت و از افروختن آتش خودداری کنند.
وی اظهارداشت: شهروندان و گردشگران در صورت نیاز، برای روشن کردن آتش از مکان های از قبل تعیین شده برای روشن کردن آتش استفاده نمایند و ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها را رعایت و بدون خاموش کردن کامل آتش محل را ترک نکنند.
وی از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی هرگونه مواردی که موجب آتش سوزی می شوند از جمله ته سیگار و کبریت سوخته را در جنگلها، پارک ها و علفزارها رها نشوند.
خیراندیش یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 330 مورد حریق علفزار و مراتع با تلاش آتش نشانان لاهیجان خاموش شده است .
وی گفت: طبق ماده 45 قانون مجازات اسلامی آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع است و در صورتی که در نتیجه بی‌مبالاتی شخصی یا اشخاصی، مراتع دچار حریق شوند برابر این ماده ، افراد مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.
براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان گیلان از عصر روز چهارشنبه تا ظهر جمعه شرایط در استان گیلان برای کاهش رطوبت نسبی ، افزایش محسوس دما و وزش باد گرم گاهی شدید در نواحی مختلف استان فراهم می شود.
6029 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.