به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز سه شنبه در انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان دخترانه افروز این شهرستان گفت: تشکیل شوراها جزو اصول قانون اساسی است و باید در رده های مختلف جامعه اجرا شود.
یونس رنجکش افزود: مدیران مدارس باید نگاه جدی به نهاد شورای دانش آموزی و نظرات آینده سازان جامعه داشته باشند و مشارکت دانش آموزان در حوزه اجتماعی و آموزشی، تمرین مسئولیت پذیری برای آینده است.
مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین گفت: این انتخابات در مقاطع مختلف تحصیلی با نامزدی بیش از یک هزار دانش آموز برگزار شد.
سجاد موسوی اظهار کرد: در مقطع ابتدایی در مدارس زیر 150 دانش آموز سه عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در مدارس بالای 150 دانش آموز پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل و در مدارس بالای 250 دانش آموز هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل انتخاب شدند.
وی افزود: 600 نفر به عنوان اعضای اصلی و 240 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند و همکاری در امور انضباطی و بهداشتی، تنظیم برنامه امتحانات داخلی و شرکت در جلسات شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان از وظایف آنهاست.
وی بیان کرد: احترام به شخصیت دانش آموزان باعث تقویت خود باوری آنان می شود و شوراها نقش موثری در تبادل تجربیات و بهبود تصمیم گیری ها در آموزش و پرورش دارند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 17 هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.