به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد موسوی غروب شنبه در آئین آغاز المپیاد ورزشی در سالن ورزشی دانشگاه آزاد آستارا گفت: این رویداد درون مدرسه ای با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش همزمان با هفته تربیت بدنی و با هدف ترویج فرهنگ مشارکت، هماهنگی تربیت بدنی با رفتار اخلاقی و اجتماعی، هویت بخشی ملی و اسلامی، نشاط فضای آموزشی، ترویج ورزش پهلوانی و همگانی و ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان آغاز شد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در تیم های مختلف در رشته های فوتبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و والیبال تا فروردین سال آینده با همدیگر رقابت می کنند و تیم های برتر در آئین اختتامیه در اردیبهشت سال 98 تجلیل خواهند شد.
اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم در این آئین گفت: عادت دانش آموزان از سن پایین به ورزش و تحرک، آثار خوبی به همراه خواهد داشت و ورزش، ضامن رفع بیماری های جسمی و روانی است.
وی افزود: امکانات ورزشی خوبی در مدارس و دانشگاه های آستارا وجود دارد و باید برای ارتقای سطح سلامت نسل جوان و آینده ساز استفاده شود.
17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به تحصیل علم مشغول هستند و از 26 مهر تا دوم آبان ماه، هفته تربیت بدنی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.