نسرین غزنوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مسیر آبشار لاتون و دهستان چلوند بخش لوندویل نیز با اعتباری افزون بر هشت میلیارد و 560 میلیون ریال طرح آبخیزداری اجرا می شود و احیای جنگل و پوشش گیاهی، مقابله با مهاجرت و رونق کشاورزی و دامپروری از هدف های آن است.
وی افزود: تا پایان سال جاری برای مقابله با سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، 660 متر مکعب دیواره سنگ چین در سه نقطه از مسیر آبشار لاتون و یکهزار و 624 متر مکعب دیواره در دهستان چلوند اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با 2 واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند.
غزنوی ادامه داد: بر اساس استاندارد باید برای هر یک هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان فعالیت کند اما برای هر هفت هزار هکتار، یک جنگلبان فعالیت می کند و تعداد نیرو جوابگوی نیاز نیست.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون شامل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.