کاظم یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از زمان شروع بارش ها تا ساعت 10 صبح امروز، 318 میلیمتر در رودسرباران باریده است، افزود: فقط در عرض 24 ساعت در رودسر 301 میلیمتر بارندگی داشتیم و در بیش از 12 نقطه استان در همین مدت افزون بر یکصد میلیمتر باران بارید.
وی بیشترین مشکل را در حال حاضر در استان آبگرفتگی عنوان و بیان کرد: باید آب فروکش کند تا در جاهایی که آب و برق و گاز مردم قطع شده ، بتوانیم برای رفع مشکل و خدمات رسانی شتاب دهیم.
وی یادآور شد: بارش شدید باران به تاسیسات زیر بنایی 12 شهرستان خسارت جدی وارد کرده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: از زمان شروع بارش ها ( جمعه) تا ساعت 10 صبح امروز( یکشنبه) رودسر با 318 میلیمتر رکورد داربارش باران در استان بوده است.
مازیار غلامی به ایرنا افزود: دومین شهرستان از لحاظ میزان بارش در چابکسر با 309 میلیمتر در ایستگاههای هواشناسی استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: رشت مرکز استان گیلان نیز طی این مدت شاهد 108 میلیمتر بارش باران بود.
وی با بیان اینکه این آمار فقط مربوط به نقاطیست که ایستگاه هواشناسی دارد، تصریح کرد: در بعضی شهرستان ها که ایستگاه هواشناسی نداریم، باران قابل توجهی داشتیم.
غلامی با اشاره به اینکه بارش ها در استان تداوم دارد، پیش بینی کرد: سامانه بارشی از امروز بعدظهر و عصر ضعیف و طی عصر و امشب قطع شود و طی امشب قطع بارش ها را در استان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: براساس نقشه های هواشناسی از فردا( دوشنبه) روند کاهش ابر و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود و تا پایان هفته گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار در بعضی نقاط دور از انتظار نیست .
بارش شدید باران که از بعد ظهر روز جمعه در استان شروع و با شدت و ضعف به تناوب تا کنون در استان ادامه داشته ، موجب آبگرفتگی در شهرها و روستاها و واحدهای مسکونی و وقوع سیلاب و آسیب به راهها و تخریب چندین دهنه پل و دشواری هایی برای مردم استان شده است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.