سید عیسی مهدوی عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تلاش دستگاه های مختلف برای مقابله با سیلاب، در بخش های مرکزی و اسالم این شهرستان حدود 15 روستا در معرض سیلاب شدید و 150 روستا در معرض جریان خفیف سیلاب قرار گرفته است.
وی افزود: گاز روستاهای آسیاب شم، گیجاو، شیخ محله و خرجگیل بخش اسالم و روستاهای دهنه طولارود، دهنه سراگاه، پی سراجوکندان و قسمتی از سید نیکی بخش مرکزی قطع شده است و دستگاه های متولی، جریان گاز 340 خانوار همان روستاها را وصل کرده اند و برای وصل سایر انشعابات تلاش می کنند.
وی بیان کرد: برق روستاهای سرای جوکندان و شیخ محله بخش اسالم قطع شده و سیلاب رودخانه کرگانرود، باعث تخریب 80 متر از دیواره حفاظتی آن شده است و مسئولان امر برای برآورد خسارت ها و اعلام به فرمانداری تالش فعالیت می کنند.
وی با بیان این که ساکنان چند خانه محدوده خرجگیل بخش اسالم به علت آبگرفتگی شدید خانه ها، همراه اسباب و اثاثیه شان به مکان های امن انتقال داده شدند افزود: به شهروندان توصیه می شود از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.
فرماندار تالش ادامه داد : شهرداری ها و دستگاه های امدادی برای مدیریت اوضاع فعال هستند و اقدامات انجام شده به زودی از طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
اداره هواشناسی تالش میزان بارش باران در شبانه روز گذشته این شهرستان را بیش از 80 میلیمتر اعلام و زمان کاهش ناپایداری های جوی را از آخر وقت فردا (جمعه) اعلام کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.