محمدنقی پاداشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این کمیته فنی از کارشناسان پژوهشکده چای ، سازمان چای کشور و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: پس از رفع ممنوعیت صادرات چای داخلی، وزارت جهادکشاورزی مرجع تشخیص چای داخلی و خارجی را به پژوهشکده چای کشور محول کرد که کارشناسان کمیته فنی پس از تایید داخلی بودن نمونه های چای پلمپ شده ارسالی از گمرک کشور را بررسی و نتیجه تشخیص نمونه ها را به دفتر صادرات وزارت جهاد وکشاورزی منعکس و از این طریق صدور محموله چای داخلی به گمرکات اعلام خواهدشد.
وی اظهارداشت: پس از وصول نمونه های پلمپ شده از گمرکات توسط این پژوهشکده در بازه زمانی 24تا 48ساعت پاسخ داده می شود تا امکان صادرات چای داخلی فراهم شود.
وی یادآورشد: این اقدام ، صادرات محصول چای داخلی را فراهم می کند تا محصول چای با کیفیت ایرانی به دست مصرف کننده خارجی برسد.
پژوهشکده چای کشور در لاهیجان واقع است و فعالیت های علمی و پژوهشی آن در گروه های ژنتیک و بهنژادی ،مدیریت و فناوری تولید ، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصول انجام می گیرد.
این پژوهشکده در سال 1363 با عنوان اداره فنی چای زیر نظر سازمان چای در کشور راه اندازی شد و بعد تحت عنوان مرکز تحقیقات چای فعالیت کرد و در سال 1394به پژوهشکده چای تغییر نام داد که از آن تاریخ تاکنون زیر نظر موسسه تحقیقات علوم باغبانی وزارت جهادکشاورزی فعالیت می کند.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.