گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان به خبرگزاری ایرنا، حاکسیت، در این اجلاس با حضور روسا و نمایندگان دانشگاه های گیلان، مازندران، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس تمامی اعضاء به لزوم برداشتن گام های عملی در همکاری های دو و چند جانبه تاکید کردند.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و مسئول دبیرخانه ایرانی اتحادیه در این نشست گفت: در دنیای امروز اتحادیه‌ های منطقه ‌ای از اهمیت ویژه ‌ای در توسعه همکاری های علمی بین ‌المللی برخوردارند.
وی اظهار داشت: اتحادیه دانشگاههای کشورهای حاشیه دریای خزر که وارد سومین دهه از فعالیت های خود شده، در طی این سالها و پس از برگزاری بیست نشست توانسته زمینه‌ های مناسبی را برای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی در بین دانشگاههای عضو فراهم آورد.
وی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت اعضای ایرانی اتحادیه در سال گذشته، مواردی از جمله برگزاری نشست های تخصصی در حاشیه اجلاس سالیانه، برگزاری نمایشگاه و دستاوردهای فناورانه با مشارکت پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی عضو اتحادیه و برگزاری المپیادهای علمی دانشجویی به منظور تبادل علمی-فرهنگی را برای ارتقای فعالیت های اتحادیه مطرح کرد.
در حاشیه این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گیلان و دانشگاه های یسنوف آکتاوو قزاقستان و دانشگاه نفت و گاز قزاقستان به امضا رسید، همچنین با توجه به اینکه دانشگاه نفت و گاز به عنوان ریاست دوره ای اتحادیه انتخاب شد، برنامه ریزی مقدماتی برای اجرای مصوبات اجلاس و پیگیری آنها فراهم شد.
لازم به ذکر است که ششمین المپیاد ورزشی دانشجویی اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر نیز به طور همزمان در دانشگاه دولتی آتیراوو در حال انجام است.
بیست و یکمین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر، با حضور روسای دانشگاه ها سوم و چهارم مهرماه سال جاری در دانشگاه نفت و گاز آتیرائو قزاقستان برگزار شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.