گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری در چهارمین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: در زمینه احتکار و اختفاء کالا در استان مشکلی خاصی وجود ندارد.
استاندار گیلان بر ضرورت هوشمندسازی و نظارت سیستمی در انبارها تاکید و خاطرنشان کرد: سامانه جامع انبارها‌ مشکلات مبارزه با قاچاق کالا را کاهش خواهد داد.
وی با اشاره به ممنوعیت خروج کالاهای یارانه‌ای از مرز آستارا اظهار داشت: مراجعی که وظیفه کنترل و نظارت دارند، وظایف خود را دقیق انجام دهند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در امر مبارزه با قاچاق متناسب با شرایط روز تلاش کنیم، افزود: کاهش بروکراسی اداری برای مقابله با تشخیص و مبارزه با احتکار انجام شود.
استاندار گیلان خواستار تلاش و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز شد و اظهار داشت: با نظارت و رصد درست، فضایی خوب و با آرامش برای استان فراهم سازیم.
به گزارش ایرنا اواخر شهریورماه گذشته یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا در بازدید سرزده از پایانه مسافری گمرک آستارا گفت که به منظور کنترل بازار و تامین اقلام مورد نیاز مردم، خروج کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی از مرز این شهرستان ممنوع است.
وی تصریح کرد که متاسفانه عده ای سودجو در داخل با استفاده از فضای ایجاد شده، به خروج کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدام می کنند حال اینکه در این شرایط باید شهروندان و کسبه احساس مسئولیت کرده و با رعایت قوانین، زمینه سوء استفاده سودجویان را مسدود کنند و فرهنگ سازی برای توجه به منافع ملی ضروری است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.