به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: از آنجایی که پویایی و سرزندگی اقتصاد در گرو مبارزه با قاچاق است، کنترل ارز و مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار دولت قرار دارد.
وی با بیان اینکه در استان ایلام به صورت گسترده با مسئله قاچاق روبرو نیستیم اما همین مقدار هم که مشاهده می شود، باید با آن مبارزه شود، افزود: به دلایل مرزی بودن، زمینه های ایجاد قاچاق در ایلام وجود دارد که با برنامه ریزی های منسجم مانع از فراگیر شدن این پدیده در استان باشیم.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار ایلام خواستار جلوگیری از خروج برخی اقلام توسط برخی از مسافران عراقی شد و یادآور شد: برخی از مسافران کشور همسایه مازاد بر نیاز خود برخی اقلام مانند داروهای ایرانی و شیرخشک را با خود از مرز خارج می کنند که این اقدام نوعی قاچاق محسوب می شود که مسئولان گمرک باید نظارت دقیق تری بر این اقدامات داشته باشند.
نوذری همچنین خواستار تدوین و اجرای برنامه های لازم در زمینه ممانعت از خروج غیر مجاز دام زنده از مرزهای استان شد و تاکید کرد: خیلی از افراد از قاچاق بودن خروج دام از کشور بی اطلاع هستند که باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه ملاک عمل مسئولان گمرک استان اجرای قانون باشد، تاکید کرد: باید اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی های لازم برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرز مهران صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام سودآوری قاچاق را از مهمترین دلایل ترغیب قاچاقچی ها دانست و گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید گزارش عملکرد حوزه کاری خود را در کمیسیون های تخصصی ستاد ارائه و راهکارهای لازم را پیشنهاد دهند.
نوذری با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی بازار ارز در کشور نیز افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام شاهد التهاباتی در بازار ارز کشور بودیم که باعث بروز بی نظمی هایی در این بازار شد.
معاون استاندار ایلام، بخشی از شرایط امروز بازار ارز را مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و اضافه کرد: یکی از مباحث مهم امروز ممانعت از خروج ارز از کشور است که مسئولان استان باید نهایت دقت را در این زمینه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش کشفیات قاچاق سوخت استان در سال جاری خبر داد و گفت: در پنج ماهه سال 96 تنها 2 هزار و 400 لیتر کشفیات سوخت داشته ایم که این مقدار در مدت مشابه امسال به 48 هزار لیتر رسیده است.
3032/6119
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.