گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان به ایرنا، حاکیست، مهدی ولی پور در دیدار با مدیر عامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت : سرعت و دقت از اساسی ترین وظایف هلال احمر است که باید با پشتیبانی مسئولان برای تجهیز امکانات این نهاد مردمی بیش از پیش محقق شود.
وی با بیان این که شاخصه مهم یک جامعه سالم آمادگی در برابر آسیب های مختلف طبیعی و انسان ساز است، افزود: وظیفه مسئولان ایجاد زمینه لازم برای آگاهی و ارتقای سلامت روحی و روانی عمومی است.
وی خاطر نشان کرد: بخش اعظم نیروهای هلال احمر را داوطلبان و جوانان توانمند و زبده تشکیل می دهد که با ایجاد بستر مناسب علاوه بر ارایه آموزش های لازم امدادی می توان در جهت ارتقای فضای معنوی و عقیدتی آنان نیز برنامه ریزی های مناسب انجام داد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: آمادگی برابر حوادث و ایجاد روحیه کمک رسانی و بشر دوستی لازمه ساختن جامعه ای آماده محسوب می شود که این امر مهم در گرو تلاش نهادهای مردمی و کمک رسانی مانند هلال احمر است.
وی از تمامی کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر استان گیلان برای ارایه خدمات شبانه روزی در طرح ها و مناسبت ها همچنین در حوادث و سوانح قدردانی کرد.
مدیرعامل هلال احمر استان گیلان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد این جمعیت گفت: هلال احمر در زمان هشت سال دفاع مقدس در کنار جوانان از خود گذشته خدمات امدادی و پشتیبانی مطلوبی انجام داد که از جمله 17 شهید امدادگر گیلان نشان از رشادت و دلیر مردی امدادگرانی است که در زمان بحران از جان خویش در جهت کمک به همنوع گذشتند.
مهدی ولی پور با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در پنج بخش اظهار داشت: در زمینه مسئولیت امداد و نجات و جمع آوری کمک های مردمی در زمان حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و درمان، جذب و سازماندهی و آموزش جوانان برای مشارکت آنان در تصمیم گیری جهت آموزش، جذب جوانان و داوطلبان، مشارکت خیرین و تجهیز امکانات امدادی گام های موثری برداشته است.
وی با بیان این که سال گذشته تلاش های خوبی برای جذب جوانان و داوطلبان در هلال احمر استان گیلان انجام گرفته، خاطر نشان کرد: تجهیز ساختمان های امدادی، نوسازی ساختمان های شعب سراسر استان، نوسازی خودروهای پشتیبانی امدادی، تقویت سیستم رادیویی و ایجاد و تکمیل پایگاههای استان از دیگر اقدامات این جمعیت است.
در زمان حاضر، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.