به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: از میان کانون های طلاب 101 کانون متعلق به خواهران است که در زمینه های مختلف بشر دوستانه و خیرخواهانه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمرداوطلب محور است ، گفت: خیران، داوطلبان ماهر ، دانش آموزان، دانشگاهیان و افرادی که در زمینه های مختلف تخصص دارند در شمار داوطبان همکار با هلال احمر محسوب می شوند و در این میان افراد متخصص مرجعیت دینی در کانون های طلاب در هنگام حوادث مرجع کمک به مردم هستند.
حجت الاسلام معزی با اشاره به تشریح وظایف کانون طلاب جمعیت هلال احمر گفت: این کانون ها افراد را با اهداف جمعیت هلال احمر آشنا می کنند تا روحیه بشر دوستانه مردم تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات طلاب در حوادث از جمله سیل و زلزله گفت: طلاب از نظر روحی و روانی در قالب تیم های سحر به کمک مردم حادثه دیده می پردازند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمرهمچنین میزان کمک‌های مردمی به جمعیت هلال احمر برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه را 60 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: هلال احمر نیز 285 میلیارد تومان به زلزله زدگان این خطه کمک کرد و از بین کمک های مردمی اصفهان بعد از تهران بیشترین کمک را داشت.
حجت الاسلام معزی در پایان گفت: گردهمایی 6 روزه کانون های طلاب هلال احمر سراسر کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان از روز سوم شهریور در 2 گروه برادران و خواهران آغاز شده است.
وی افزود: در این گردهمایی وظایف طلاب هلال احمر و کارکردهای آنها در زمان وقوع حادثه و یا خدمت رسانی به نیازمندان تشریح می شود.
8114/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.