به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با اشاره به 'ما توانستیم ' به عنوان شعار برنامه های هفته دفاع مقدس امسال افزود: باید روی شعار ما می توانیم تمرکز کرده و آن را در جامعه نهادینه کنیم .
وی با تاکید براینکه باید مطالعه دقیق و بدون تعصب درباره دفاع مقدس انجام شود، تصریح کرد: در تاریخ معاصر کشور نقطه اوجی همچون دفاع مقدس برای ملت ایران وجود ندارد.
وی گفت: هیچ روزی برای هیچ رزمنده ای بدون یاد ابا عبدالله نگذشته و این به عنوان فرهنگ رایج حسینی است که از هر فرصتی برای ایجاد شور حسینی و عاشورایی از آن استفاده می شود.
سرهنگ بایرامی دفاع مقدس را متفاوت از سایر جنگ ها عنوان و خاطرنشان کرد: دفاع ما مظلومانه و مقدس بود و باید آن را گسترده تر از جغرافیای زمانی و مکانی ببینیم.
وی با بیان اینکه معتقد به نگاه فرهنگی در دفاع مقدس هستیم ، تصریح کرد: دفاع مقدس را از زاویه لوله تفنگ نمی بینیم بلکه دفاع مقدس فرهنگ و معارف است.
وی خاطر نشان کرد: بحث های تخصصی ، پژوهشی ، استفاده از حضور استادان ، دانشمندان ، دانشگاهیان ، اصناف و اقشار مختلف مردم در زمینه دفاع مقدس از اهمیت والایی برخوردار است.
سرهنگ بایرامی دفاع مقدس را انسجام دهنده همه صنوف، اقشار و اقوام در کشور دانست و گفت: دفاع مقدس انسجام دهنده است و درآستانه 40 سالگی انقلاب باید بتوانیم انسجام دهندگی دفاع مقدس را برجسته تر کنیم.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس در استان گفت: رژه مشترک نیروهای مسلح ، اجرای نمایش بزرگ فرهنگی ستارگان درخشان ، همایش ها و نکوداشت های متعدد ، تجمع بزرگ روحانیت در حوزه علمیه، رونمایی از زندگینامه شهیدان از جمله برنامه های تدارک دیده شده طی هفته مقدس در استان است.
وی همچنین برپایی کرسی های آزاد اندیشی دانشگاهها ، جلسه شعرخوانی و خاطره گویی ، برنامه آیه های ایثار ، نمایشگاه اقتدار با دانشگاه امام خامنه ای و تجلیل از خواهران پیشکسوت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در استان عنوان کرد.
وی نکوداشت هفته دفاع مقدس را پاسداشت یک عزت ، توانمندی ها، ایثارگری ها و شرف خواند و گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یعنی الگوی برتر و مدیریت انقلابی و این با تبعیت از ولایت فقیه حاصل شد.
سرهنگ بایرامی خودباوری و اعتماد در حوزه داخلی، تقویت باورهای دینی، تفکر و تولد بسیجی ، حضور داوطلبانه در جنگ ، تحول در حوزه های علمی و پژوهشی در زمان جنگ ، مشارکت فعال آحاد ملت و فرهنگ ساده زیستی و اشرافی گری و در حوزه بین الملل تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد.
گیلان در دفاع مقدس 72 هزار رزمنده را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد که حاصل آن تقدیم هشت هزار شهید ، 24 هزار جانباز و دو هزار و 640 آزاده به میهن اسلامی بود.
همچنین 23 شهید مدافع حرم که از فرهنگ دفاع مقدس الگو گرفته بودند، گیلانی هستند. 127 شهید گمنام نیز در نقاط مختلف گیلان به خاک سپرده شده اند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.