نماینده ولی فقیه در گیلان کشاورزی و گردشگری را از قابلیت‌های استان عنوان کرد و گفت: توسعه کشاورزی گیلان نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و دقیق هواشناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با جمعی از مدیران هواشناسی استان اظهار کرد: گیلان، استان کشاورزی محسوب می‌شود و وضعیت آب و هوا از دغدغه‌های تولیدکنندگان به‌ویژه کشاورزان محسوب می‌شود.

وی به روش کشت سنتی محصولات کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: کشاورزی به صورت علمی هنوز در استان فراگیر نشده و تغییر آب و هوایی در این زمینه تاثیر بسیاری دارد.
  امام جمعه رشت با اشاره به بارندگی‌های اخیر در گیلان، بیان کرد: باران موجب خوابیدگی محصول برنج در شالیزارها شد و خسارت‌هایی به کشاورزان وارد شده است.   آیت‌الله فلاحتی، بارش تگرگ را سبب از بین رفتن محصولات باغی در بعضی از مناطق گیلان دانست و تصریح کرد: روش‌های کشت جدید و برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید محصولات کشاورزی حائز اهمیت است.   وی به وابستگی فعالیت کشاورزان، صیادان و تولیدکنندگان مختلف با وضعیت آب و هوایی اشاره کرد و گفت: هواشناسی پیشرفته در برنامه‌ریزی تولید محصولات تاثیرگذار است.   نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیه‌های مختلفی در قرآن درباره هواشناسی است، متذکر شد: گردشگری یکی از منابع درآمدی استان محسوب می‌شود و وضعیت هوا برای حضور گردشگران در گیلان مهم است.   آیت‌الله فلاحتی، کشاورزی و گردشگری را از قابلیت‌های گیلان ذکر کرد و یادآور شد: توسعه کشاورزی نیازمند اطلاع‌رسانی قوی و دقیق هواشناسی است و این امر رشد هواشناسی استان را نشان می‌دهد.   وی بر اطلاع‌رسانی دقیق برای حضور گردشگران در گیلان تأکید کرد و افزود: استفاده از تجهیزات پیشرفته در اطلاع‌رسانی هواشناسی حائز اهمیت است ضمن اینکه مردم باید بدانند صنعت هواشناسی کشور و استان بر پایه علمی فعالیت می‌کند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.