به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی عصر دوشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به تعطیلات شورا طی مدت 10 روز افزود: در این مدت بررسی گزینه های انتخاب شهردار رشت انجام گرفته و این بررسی ها ادامه داد.
وی با بیان این که برای انتخاب فرد مناسب و شایسته برای به دست گرفتن سکان مدیریت شهری رشت اقدام می کنیم، اظهار امیدواری کرد که با همفکری اعضا هر چه سریعتر شهردار انتخاب و به مردم و مجموعه شهرداری معرفی شود.
به گزارش ایرنا مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار سکان مدیریت شهری رشت را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه، استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد.
اعضای شورای اسلامی رشت نیز پس از قبول استعفای نصرتی ، علی بهارمست را به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر انتخاب کردند.
رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه سخنانش در جلسه امروز شورا بیان داشت: با پی گیری اعضای شورای اسلامی رشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قرارداد مطالعات ساخت خط یک تراموای رشت بین شهرداری و شرکت مربوطه منعقد و امضاء شد که طبق این قرارداد در بازه زمانی چهار ماه، بخش اول قرارداد مطالعه بایستی آماده شود.
وی ترافیک و شلوغی خیابان ها را یکی از مشکلات اساسی در کلانشهر رشت عنوان و اظهار کرد: راه اندازی تراموا در کاهش ترافیک و رفع مشکلات در این زمینه حائز اهمیت است.
علوی خاطرنشان کرد: در سه مصوبه شورای اسلامی رشت، تامین ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر را داشتیم اما در زمان حاضر از اهداف و برنامه های طراحی شده شورا در این زمینه فاصله داریم.
وی پیگیری تالاب عینک را از دغدغه های اصلی در رشت عنوان و بیان کرد: تالاب عینک از موقعیت های خدادای است اما هر بار که سرمایه گذار برای بهره برداری از این تالاب مراجعه کرد ، ما به عنوان مجموعه مدیریت شهری نتوانستیم مشکلاتش را مرتفع کنیم.
وی در خاتمه سخنانش، به برخی طرح ها و لایحه ها در کمیسیون های شورا اشاره و خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون های جدید در سال دوم فعالیت شورای پنجم، هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این لایحه ها اقدام کنند.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.