به گزارش خبرنگار ایرنا حسن فرضی پور عصر یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزش بازیگری و نمایشنامه نویسی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: بعد از انقلاب اسلامی در پرورش بازیگران تئاتر قدم های بزرگی برداشته شده اما بازیگران پرورش یافته، نیازمند امکانات مناسب هستند.
وی بیان کرد: سالن و فضای نمایش تاثیر زیادی در هنرنمایی بازیگران و جذب مخاطب دارد و امیدواریم با تکمیل سالن ارشاد آستارا، گامی برای پویایی تئاتر این شهرستان برداشته شود.
وی ادامه داد: برگزاری منظم کارگاه های آموزشی نقش موثری در پرورش بازیگران و هدایت آنها به کارهای حرفه ای دارد و امیدوارم کارشناسان تئاتر در تولید تئوری و کتاب های حوزه نمایش همت کنند.
داور چند جشنواره ملی تئاتر افزود: مسئولان تئاتر باید برای ارتقاء سطح کیفی این هنر از توانایی افراد مجرب و کارشناس استفاده کنند و با تقویت آن در شهرستان مرزی آستارا، امکان انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به کشورهای آسیای میانه و قفقاز با ابزار هنر وجود دارد.
کارگاه بازیگری و نمایشنامه نویسی با شرکت 20 هنرجو برگزار و به شرکت کنندگان، از طرف انجمن هنرهای نمایشی آستارا گواهی آموزشی اعطا شد.
آستارا در شمال غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ساماندهی شده است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.