رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز جمعه در آئین افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه یکصد اثر توسط هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی آستارا با موضوعات مختلف در معرض دید عموم گذاشته شده است.
شاپور تشرینی با اشاره به اینکه علاوه بر نقاشی، آثار کاریکاتور نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده ، افزود: تابلوهای عرضه شده حاصل تلاش های چندین ساله فرانک شهبازی، نسترن بنیادی، الناز سیف اللهیان، سولماز زمردی فر، امین دولتخواه، فرشاد روحی، سیما قهری و فریبا غزنوی از هنرمندان نقاش و کاریکاتوریست است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر سوژه های به کار رفته در آثار هنرمندان با طبیعت و پدیده های انسانی مرتبط است، اضافه کرد: تابلوهای نقاشی این نمایشگاه با بهره گیری از تکنیک رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و سیاه قلم خلق شده است.
به گفته تشرینی نمایشگاه گروهی نقاشی به مدت یک روز دایر شده و استقبال گردشگران از این نمایشگاه چشمگیر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برگزاری این قبیل نمایشگاه ها در فضای باز را در ترغیب هنرمندان و ایجاد رقابت هنری سالم بین آنها برای خلق آثار ماندگار موثر دانست.
آستارا در شمال غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ساماندهی شده است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.