این نمایشگاه از بیستم تیرماه با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در یک مجتمع پذیرایی در لاهیجان دایر شده و تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد .
آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل معرق کاری، منبت کاری، پیکرتراشی، چرم، روبان دوزی و نقاشی می باشد که برای هر یک از این آثار، بین 2 تا 20 میلیون ریال ارزش گذاری شده است.
رضا سهامی، هنرمند و مسئول برپایی این نمایشگاه است و از دیگر هنرمندان ارائه دهنده آثار می توان به فاطمه میرزایی، معصومه آهیخته و اشرف السادات محمدی اشاره کرد.
سهامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم به خوبی در مورد برپایی این نمایشگاه تبلیغ کنیم و محل برگزاری نمایشگاه را یکی از مجتمع های پذیرایی لاهیجان در اختیارمان قرار داد.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان لاهیجان، چشم انتظار حمایت از اشتغالزایی در سال تولید ملی هستند، اظهار داشت: هنرمندان ارائه دهنده آثار در حوزه چوب و نقاشی در این نمایشگاه گروهی هرچند مختصر اما پربار با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان فعالیت خود را انجام داده اند.
سهامی با ابراز گلایه از عدم حضور و بازدید نماینده اداره میراث فرهنگی و خرسندی از بازدید نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از نمایشگاه افزود: چشم انتظار حمایت در زمینه اشتغالزایی هستیم و این حمایت با ارائه تسهیلات با سود خارج از توان در بازپرداخت، امکانپدیر نیست و باید تسهیلاتی با شرایط بهتر پرداخت شود.
وی همچنین به مجوز کارگاه تولیدی خود در ارتباط با فعالیت در زمینه تولید، آموزش و نیز برگزیده شدن آثارش در تعدادی از جشنواره های سراسری هنرهای تجسمی اشاره و اضافه کرد: پیش از این در تایلند، دبی و آنتالیا نمایشگاه هایی برپا کرده ام.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.