گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ سید مظفر میربرگ کار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان این مطلب گفت: سایماگو شرکتی فناور محور است که شهرتی جهـانی در زمینـه تحلیـل و ارزیابی اطلاعات علمی دارد و رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سایماگو ( SCImago Institutions Rankings (SIR که به اختصار در میان رتبه بندی های معتبر دنیا از آن به نام SIR یاد می شود؛ توسط این موسسه اسپانیایی از سال 2009 هر ساله منتشر می شود و در انتشار آن، از معیار ترکیبی که سه مجموعه متفاوت از معیارها را در برمی گیرد، استفاده می شود.
وی اظهار داشت: این سه مجموعه معیار شامل توانایی تحقیقاتی، خروجی نوآورانه و میزان تاثیرات دانشگاه بر جامعه است که هر سه بر اساس میزان در دسترس بودن اطلاعات مرتبط در صفحات وب سنجیده می شوند.
به گفته میربرگ کار، منبع اطلاعات مورد استفاده در ارزیابی معیار نوآوری دانشگاه ها ، پایگاه داده PATSTAT است؛ این پایگاه داده به طور تخصصی آمار و اطلاعات به ثبت رسیده توسط هر محقق را ارائه می دهد که موسسه سایماگو به منظور سنجش میزان در دسترس بودن خروجی های هر دانشگاه در صفحات وب از اطلاعاتی که وب سایت های Google و Ahrefs در دسترس قرار می دهند، استفاده می کند.
وی اضافه کرد: در آخرین رتبه بندی منتشر شده از موسسه رتبه بندی معتبر سایماگو در سال 2018، پنج هزار و 637 موسسه و دانشگاه شرکت کرده اند که در 784 رتبه مختلف قرار گرفته اند و در این میان، 24 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه بندی به عنوان دانشگاه های برتر از 126 دانشگاه منتخب ایرانی حضور داشت که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توانست رتبه 715 در جهان و 51 کشور را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: همچنین این واحد دانشگاهی موفق به کسب رتبه هفتم دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این رتبه بندی و رتبه اول دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه رتبه بندی از سال 2010 به طور منظم انتشار می یابد، خاطرنشان کرد: تاکنون از میان 9 دوره رتبه بندی منتشر شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شرایط حضور در چهار دوره را بدست آورده است.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، افزون بر 35 هزار دانشجو در 15 واحد و مرکز دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.