به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی سعیدی پور عصر یکشنبه در بازدید از بندر آستارا افزود: در روزهای گذشته در قالب هیاتی از مسئولان سازمان بنادر ایران از بندرهای جمهوری آذربایجان بازدید کردیم و امروز شاهد حضور مسئولان بنادر آن کشور در ایران هستیم و از آستارا به بازدید بنادر انزلی، فریدون کنار، نوشهر و امیرآباد خواهند رفت.
وی بیان کرد: توسعه گردشگری از طریق بنادر ایران و جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار دارد و اتصال راه آهن آستارا به بندر این شهرستان را با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان پیگیری می کنیم.
سعیدی پور ادامه داد: فاصله بندر آستارا با بنادر مهم همسایه نظیر ترکیه و عراق، کمتر از 600 کیلومتر است و طی 2 سال گذشته، 63 درصد مبادلات تجاری بندر آستارا به بندرهای جمهوری آذربایجان اختصاص داشته و نشانگر توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.
طالح محمد زیاداف مدیر بنادر جمهوری آذربایجان نیز در این بازدید گفت: در جمهوری آذربایجان پنج بندر و پایانه باکو، هوسان، دیوبندی، سنگچال و آلات فعالیت می کنند و بنادر شمال ایران، زمینه مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان خواهد بود.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید به سبب نگاه ویژه دولتمردان به توسعه اقتصادی، تخلیه و بارگیری بندر آستارا افزایش یافته و زیرساخت های آن با ایجاد پایانه های غلات و نفتی توسعه خواهد یافت.
وی افزود: وجود فرصت های خوب سرمایه گذاری در آستارا، آینده روشنی برای این شهرستان ترسیم کرده و با جلب مشارکت بخش خصوصی در این راستا تلاش می کنیم.
وی بیان کرد: سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر داخلی وارد آستارا می شوند و 800 هزار مسافر از مرز زمینی آن تردد می کنند و تمرکز بر ارائه خدمات و ایجاد اسکله های تفریحی و دریایی، برای ماندگاری گردشگران در این شهرستان ضروری است.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و 2 میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.