مدیر اداره آموزش و پرورش آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مهرماه امسال 17 هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس این شهرستان به تحصیل علم مشغول خواهند شد و با همکاری دستگاه های مرتبط، بر قیمت و کیفیت لباس آنها نظارت می شود.
سید سجاد موسوی افزود: از انحصارگرایی در دوخت لباس مدارس جلوگیری شده و تعداد خیاطان دارای پروانه فعالیت، با هدف ارتقای کیفیت کار، تقلیل یافته است.
وی ادامه داد: اولیا دانش آموزان برای تهیه لباس مدرسه فرزندان خود مجبور به مراجعه به خیاطان طرف قرارداد با مدارس نیستند و برای رجوع به هر خیاط دیگری مختار هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: در سال های گذشته گاهی دوزندگان کم تجربه و غیرمجاز به تولید پوشاک مدرسه اقدام می کردند و تولیدات اغلب آنها از اندازه مناسب، کیفیت مطلوب و دوخت خوب برخوردار نبود.
محسن آهنی افزود: امسال با همکاری اداره آموزش و پرورش و صنف خیاطان به قیمت گذاری لباس مدرسه اقدام کردیم و تولیدکنندگان با تمکین به کمترین سود، با ما در مقابله با افزایش قیمت پوشاک دانش آموزان همکاری کردند.
وی بیان کرد: 21 واحد تولیدی و توزیعی در رابطه با دوخت و دوز و توزیع لباس مدارس آستارا با ما همکاری می کنند و با توجه به کاهش تعداد آنها نسبت به سال قبل، سهم دوخت لباس برای هر خیاط افزایش یافته و کاهش سود آنها را جبران کرده است.
سلامی یکی از خیاطان طرف قرارداد با مدارس آستارا نیز با اشاره به دغدغه جدی والدین در تهیه لباس فرزندان دانش آموز خود در آستانه سال تحصیلی، جلب رضایت خدا و مشتریان خود را بهترین سود همکاری خود با ادارات مرتبط در مقابله با افزایش قیمت ها اعلام کرد.
وی گفت: قیمت دوخت لباس هر دانش آموز دختر یا پسر به تناسب افزایش قیمت کالاهای مختلف در بازار روز، ارتقا نیافته و نسبت به قیمت سال قبل نیز تغییر زیادی نکرده است.
والدین یک دانش آموز نیز در حین خرید مانتو مدرسه برای دختر خود از یک خیاطی طرف قرارداد با مدرسه، با تعجب از افزایش نیافتن قیمت آن نسبت به سال قبل، احساس مسئولیت مدیران امر و همراهی تولیدکنندگان لباس را در تثبیت قیمت ها ستود و این کار را در شرایط اقتصادی معاصر، بسیار خوب و ارزنده توصیف کرد.
درک نگرانی والدین از قیمت لباس مدارس، همت مسئولان و دلسوزی خیاطان متعهد در آستارا سبب اجماع بر پایین نگهداشتن بهای پوشاک مدارس و ایجاد آرامش و ثبات قیمت در بازار آن شده و مراجعه کنندگان را خرسند کرده است.
با اجرای این مدل همکاری و همیاری در تولید و ارائه سایر کالاها و خدمات، می توان قیمت ها را تعدیل و بازار را کنترل کرد و تنظیم عرضه و تقاضا با اقناع به سود کم و پایدار، به سود همه به خصوص اقشار کم درآمد است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
گزارش از عیسی پاشاپور
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.