به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی یزدانی روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی بمنظور صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز تولیدات فرهنگی گیلان در رشت با بیان این مطلب بیان کرد: با توجه به دشواری سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر ، هر شخصی به راحتی سرمایه گذاری در این زمینه را پذیرا نیست.
وی یادآور شد: سال گذشته 150 میلیارد تومان در حوزه نمایش خانگی از تولید تا توزیع، بدون حمایت دولت هزینه شده که این موضوع بسیار با ارزش است و می بایست آن را قدر دانست.
یزدانی تاکید کرد: اقدام به خرید غیرمجاز تولیدات فرهنگی، فرصت اشتغال پایدار را از فرزندان این مرز و بوم سلب می کند و احکام شرعی مراجع معظم تقلید، تکثیر غیرمجاز را عین سرقت دانسته و این موضوع می بایست در خانواده ها نهادینه شود.
وی ادامه داد: خرید و فروش کالای مسروقه، ایجاد شغل پایدار از فرزندان این مرز و بوم را می گیرد و نباید با دامن زدن به این موضوع موجب دلسردی سرمایه گذاران حوزه فرهنگ و هنر شد.
یزدانی حفظ سرمایه گذاری انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر را وظیفه حاکمیت دانست و افزود: امنیت فضای کسب و کار سرمایه گذاران نیازمند مراقبت است و در این راستا می بایست از ظرفیت استان ها نیز بهره گرفته شود.
وی اظهار داشت: وظیفه ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر غیر مجاز، صرفا مبارزه با آثار مبتذل و مستهجن نیست چرا که این موضوع مصداق اشاعه جرم مشهود است بلکه آنچه اهمیت دارد؛ مبارزه با تکثیر غیرمجاز آثار مجاز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست ضمن تاکید بر همکاری این اداره کل در زمینه صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی، سمعی و بصری، بر لزوم فرهنگسازی با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و بهزیستی تاکید کرد.
فیروز فاضلی افزود: ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری در واقع ستاد صیانت از سرمایه گذاری در عرصه هنر است و حفظ این نوع سرمایه گذاری، واجب است.
وی ادامه داد: قانون کپی رایت را جهان از ما دارد؛ مادامی که پای یک اثر نام حافظ ، سنایی ، مولوی و ... حک می شد؛ بدین معنا بود که این اثر هویت است و می بایست در حفظ آن کوشا بود لذا ستاد صیانت که از امروز در استان ها فعال می شود، باید فرهنگسازی شده و القاء قانون به فعالان غیرمجاز را مورد اهتمام قرار دهد.
در پایان نشست برنامه ریزی بمنظور صیانت و مبارزه با تکثیر عرضه غیر مجاز تولیدات فرهنگی گیلان، سید امیر مصباح بعنوان دبیر ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری استان معرفی شد.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.