به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل گمرک آستارا روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی محوطه این اداره کل گفت: وسعت محوطه گمرک این شهرستان 27 هکتار است و برای ساخت مرحله نخست آن اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال از سازمان متبوع اختصاص یافته است.
وی افزود: مرحله نخست محوطه سازی گمرک شامل محل تردد و حمل و نقل کامیون هاست و با تکمیل آن، بسیاری از مشکلات محوطه برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: گمرک آستارا با سه بخش آبی، خاکی و ریلی سومین مرز پرتردد کشور است و در همه رویه های گمرکی نظیر واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: بهسازی و رسیدگی به محوطه گمرک این شهرستان برای رفاه تجار و فعالان اقتصادی منطقه ضروری است و اعتبار لازم برای این کار، با پیگیری های لازم تامین شده است.
یونس رنجکش افزود: دقت نظر، سرعت عمل و برنامه ریزی مناسب برای خدمات رسانی مطلوب به تجار و جلب رضایت آنان، نقش مهمی در صادرات کشورمان دارد و گمرک آستارا از شاخص های عملکرد خوبی برخوردار است.
رئیس اداره برق آستارا نیز در آئین افتتاح همزمان 12 طرح تقویت برق در نزدیکی پلیس راه محور آستارا-تالش گفت: برای ساخت و راه اندازی 2 شبکه و 10 طرح تقویت برق در بخش لوندویل آستارا 28 میلیارد و 228 میلیون ریال هزینه شده است.
ستار آقایی پور افزود: با اجرای 9 هزار و 900 متر شبکه فشار متوسط زمینی و چهار هزار متر شبکه فشار متوسط هوایی، جریان برق 19 هزار خانوار این شهرستان تقویت شده است.
وی ادامه داد: آستارا 49 هزار مشترک برق دارد و 71 درصد آن مسکونی، 17 درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است.
دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.