به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تبریک هفته دولت، گفت: این هفته و نیز دهه فجر، فرصت خوبی برای ارائه کارنامه عملکرد مدیران دولت و نظام به مردم است.
میرمحمد غراوی با ارزیابی مثبت عملکرد دولت تدبیر و امید درسال های اخیر، گفت: وجود برخی مشکلات که در همه دولت ها وجود دارد امری طبیعی بوده و باید با گفت و گو و تعامل برای رفع آنها تلاش کرد.
وی افزود: برای رفع مشکلات، مجلس شورای اسلامی می تواند بیشتر از دولت حمایت کند و انتظار از مجلس نیز همین است که در شرایط فعلی در کنار دولت باشد.
غراوی به پروژه های هفته دولت در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: دراین هفته دو هزارو 728 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار تقریبی 9 هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغال سه هزارو 770 نفر به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی تصریح کرد: از این طرح ها 972 طرح عمرانی است که با هزینه سه هزار و 570 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا شده و بقیه طرح های هفته دولت نیز با مشارکت بخش خصوصی بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین برلزوم شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری، توسعه و اشتغالزایی در مناطق روستایی و مرزی این استان تاکید کرد و گفت: تسهیلات اشتغالزایی مناطق روستایی که کارمزد آن 6 و صفر درصد است، می تواند در این بخش گره گشا باشد.
غراوی افزود: پرورش دام سبک و استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق روستایی واقع در شرق گلستان که ظرفیت خوبی در این بخش ها دارند، برای توسعه و ایجاد اشتغال بسیار خوب است.
وی همچنین برلزوم حفظ بیشتر وحدت و انسجام درجامعه و بین اقوام برای عبور از شرایط فعلی کشور تاکید کرد و گفت: وحدت و تعامل بین مدیران مهمتر است زیرا مردم اختلاف بین مسئولان را نمی پذیرند.
به گزارش ایرنا، فرماندار مراوه تپه نیز با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: برای اجرای این طرح های هفته دولت مجموعا 765 میلیارد و 727 میلیون ریال هزینه شده است.
اسماعیل تاجی افزود: با بهره برداری از این طرح ها که در بخش های ' آب، برق ( نیروگاه برق)، گازرسانی، پسماند، مسکن، راه و شهرسازی و آبخیزداری' است برای 115 نفر شغل ایجاد شده است.
وی با قدردانی از تلاش مدیران برای افتتاح این طرح ها، اضافه کرد: مهمترین طرح افتتاحی مراوه تپه بهره برداری از مرحله نخست نیروگاه 25 مگاواتی این شهرستان است که از چند ماه پیش هشت مگاوات آن وارد مدار شد.
به گفته تاجی، با بهره برداری کامل از این نیروگاه، مراوه تپه در سال های آینده مشکل قطع برق نخواهد داشت.
فرماندار مراوه تپه توجه ویژه دولت تدبیر و امید طی پنج سال گذشته به این شهرستان مرزی برای ایجاد زیرساخت ها و خدمات رسانی به مردم را یادآور شد و گفت: درسایه این توجهات علاوه بر افزایش سهم اعتباری مراوه تپه، توسعه این شهرستان شتاب بیشتری به خود گرفته است.
وی افزود: به عنوان نمونه تا قبل از سال 93 فقط چند روستا در مراوه تپه از نعمت گاز بهره مند بودند اما در چند سال اخیر به 50 روستا گازرسانی و تمام روستاهای بالای 10 خانوار نیز از نعمت برق بهره مند شدند.
تاجی اضافه کرد: علاوه بر این و با وجود مشکلات اقتصادی دولت اما اقدامات خوبی نیز در آبرسانی و آسفالت 150 کیلومتر راه روستایی مراوه تپه انجام شده که قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که چند تن از مدیران کل گلستان نیز حضور داشتند، طرح پسماند شهرداری مراوه تپه افتتاح شد.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.