به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی تعداد 519 طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبد که عصر یکشنبه برگزار شد، فرماندار ویژه این شهرستان در سخنانی گفت: برای این پروژه ها که در راستای سیاست های کلان دولت و استانداری گلستان انجام شده، درمجموع حدود دو هزار و 680 میلیارد ریال هزینه شده است.
عبدالقدیر کریمی افزود: با بهره برداری از این طرح ها که در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، بازرگانی، آب، برق، گاز، تلفن، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، گمرک، بهزیستی و شهرداری ها انجام شده، برای 564 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شده است.
وی، کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزی، ایکس ری گمرک اینچه برون، مکانیزاسیون بخش کشاورزی، احداث سیلو ذخیره گندم و گازرسانی به چهار روستای مرزی را از مهمترین طرح های افتتاحی گنبدکاووس در هفته دولت امسال برشمرد.
کریمی اضافه کرد: طرح های افتتاحی و کلنگ زنی این شهرستان در هفته دولت درمقایسه با هفته دولت سال قبل از نظر اعتباری دو و نیم برابر و از نظر تعداد 168 درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این بخش خصوصی نیز در یک سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در گنبدکاووس انجام داده است و چهار تا پنج هزار میلیارد ریال دیگر نیز توسط این بخش در شرف عقد قرار داد است که با اجرایی شدن آن برای حدود سه هزار نفر شغل ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار، واضع، فروتنی و خدمت صادقانه به مردم را برای مسئولان به یادگار گذاشتند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با اشاره به اهمیت خدمت به مردم در آموزه های دینی به عنوان بزرگترین عبادت، افزود: براساس حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص)، هرکس به مردم خدمت کند از عذاب آخرت مصون می ماند.
وی اضافه کرد: خدمت به مردم یک نعمت است که در اختیار مسئولان قرار گرفته و بایستی با نیت خالصانه و فقط برای رضای خدا انجام شود.
به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم و با حضور استاندار گلستان کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزی شهید رجایی گنبدکاووس که با زیربنای تقریبی 1500 متر مربع و با هزینه 25 میلیارد ریال احداث شده، به بهره برداری رسید.
استاندار گلستان در سفر خود به گنبدکاووس از مجموعه درحال احداث تجاری، رفاهی و اقامتی بخش خصوصی در این شهر بازدید کرد.
در اقالب برنامه های هفته دولت در گنبدکاووس، عصر روز یکشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار گلستان و مسئولان گنبدکاووس عملیات اجرایی یک واحد گلخانه ای به مساحت دو هکتار با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع شده و با در اختیار داشتن یک چهارم مساحت استان گلستان بزرگترین شهرستان این استان از نظر وسعت است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.